مطالب مهمتر

مجموعه کربلا به روایت یزید

حسینِ مناسکی، حسین قاجاری، حسین اسیر در گفتمان اشک و آه، حسینِ به دنبال ایجاد حکومت اسلامی، حسینِ ضد امپریالیسم، حسینِ آماده مذاکره با عمر سعد!حسینِ واقعی کدام است؟
کاری از یاسر عرب، سید محمد فاطمی و ابراهیم قهوه چی‌زاده

بیشتر بخوانید

مرجع ضمیر «امنیت داریم» کیست؟

مرثیه‌ای بر بحران سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در ایران

بیشتر بخوانید

برای آزادی

انقلاب ما همه جا بود، همه بودند...
ما اگر هزار دوربین هم داشتیم نمی‌توانستیم تصویر کاملی بدهیم از قیام ملتی که به پیشواز مرگ رفته بود...

بیشتر بخوانید

نظام اسلامی با اعتراض حفظ می‌شود...!

... یاران و نگهبانان خود را از سر راهشان دور کن تا سخنگوى آنان بدون لکنت با تو گفتگو کند؛ من از رسول خدا(ص) بارها شنیدم که مى­فرمود :«ملّتى که حق ناتوانان را از زورمندان، بى اضطراب و بهانه اى باز نستاند، رستگار نخواهد شد»؛نامه 53 نهج‌البلاغه

بیشتر بخوانید

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

راستگو ترین دولت در تاریخ چند هزار ساله ی ایران

آقای دکتر روحانی در حین تبلیغات انتخاباتی و قبل از به دست گرفتن امور دولت (بهار و تابستان 92) :

ما 100 روزه همه مشکلات را حل خواهیم کرد.متعجب. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.متعجب. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.متعجب. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.

آقای دکتر روحانی در آخرین سفر استانی خودشان در استان البرز (پاییز 95) :

همه ی مشکلات که سریعا حل نمی شود برخی سه سال برخی بیشتر و برخی خیییییلی بیشتر زمان می خواهد.مردد. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.مردد. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.مردد. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.

پ.ن  البته توجه داشته باشین که من فردی بی سواد و انقلابی نفهم تشریف دارم

  • ۴
  • نظرات [ ۵ ]
    • سجاد مقید
    • جمعه ۲۸ آبان ۹۵

    ما در عاشق بودن خود عاقلیم

    شاید حرفهایم کمی آشفته به نظر برسد ولی شما ببخشید چون حال این روزهایم هم آشفته است ...

    خواهش می کنم یا نخوانید یا تا آخر بخوانید

    یک عده می گویند عقل در مقابل عشق است

    یک عده می گویند باید عشق را کنار گذاشت و فقط با عقل زندگی کرد و در مقابل آن عده ای می گویند باید عقل را کنار گذاشت و با عشق زندگی کرد

    اما من ...

    هیچکدام را قبول ندارم چون می بینم که هیچ کس نیست که دلداده ی چیزی نباشد.

    یکی دلداده ی یک معشوق زمینیست

    یکی دلداده ی پول و ثروت دنیاست

    یکی دلداده ی رفاه و آسودگیست

    یکی دلداده ی علم و دانش است

    و یکی ...

    یکی هم دلداده ی خداست

    همه عاشقیم و برای رسیدن به معشوق خود هر کاری را می کنیم

    به نظر من عشق را نباید تنها بین داستان لیلی و مجنون ببینیم

    عشق در همه ی اطراف ما هست ؛ هر کس به دنبال معشوقی می دود ...

    مگر آنان که با شکست مواجه شدند و نا امید شدند از وصال او و آنها همانهایی هستند که بدون منطق معشوق خود را انتخاب کرده بودند و بدون منطق به دنبال آن می دویدند

    من معشوقی را می خواهم که ساخته ی ذهن و یا دست من نباشد

    معشوقی که تمام نشود و پایانی نداشته باشد

    معشوقی که غروب نکند

    من معشوقی می خواهم که در راه رسیدن به او رشد کنم ...

    معشوق من را نمی شناسید؟؟

    چه چیزی یا چه کسی به غیر از خدای من می تواند چنین باشد؟

    خدایی که همیشه با من است ...

    چه من او را دوست داشته باشم یا نه ...  او مرا دوست دارد

    همیشه مراقب من است و بار ها دیده ام که اگر مراقبم نبود من امروز نبودم

    خدایی که تمام نمی شود و غروب نمی کند

    خدایی که هرچه به او نزدیک تر شوم کاملتر شده ام

    خدایی که همین نزدیکی است ...

    او دوست داشتنی ترین معشوقیست که یک نفر می تواند داشته باشد

    و به سوی او با سر بدود

    عقل تا همین جا می تواند بیاید یعنی تا جایی که ببینی چه کسی لایق عشق ورزیدن است و ...

    وقتی معشوقت را شناختی دیگر منطق جایگاهی ندارد ...  هر کاری را می کنی که معشوق می خواهد ، هر کاری را می کنی که تو را به معشوق برساند

    منطق اینجا دلیل می خواهد ولی تنها دلیل تو معشوق است

    همین است که ما در اختیار خود مجبوریم

    این جبر خلقت است که یا باید معشوقی داشته باشی و یا باید زندگی را کنار بگذاری

    اگر معشوق کسی خداست تنها چیزی که نزد او محبوب است آن چیزی است که او دوست دارد

    هر چیز دیگری رنگ خود را در این میان می بازد

    این چنین است که او هر چیزی را که دوست دارد به خاطر خدا دوست دارد

    اگر به پدر و مادرش عشق می ورزد

    اگر به همسر خود عشق می ورزد به خاطر اوست

    اگر علم آموختن را دوست دارد به خاطر اوست

    اگر انسان ها را دوست دارد و قصد خدمت به آنها را دارد به خاطر اوست

    و اگر ...

    اگر به حسین عشق می ورزد تنها به خاطر اوست

    اگر او را بیشتر از هر چیز دیگر دوست دارد به خاطر اوست

    به خاطر خداست که جان دادن به راهش آسان می شود

    به خاطر اوست که پیاده به شوق او می دود

    و به خاطر اوست که ... حسرت پیاده ها را می خورد ...

    اگر عاشقی جنون است من مجنون

    اگر دیوانگیست من دیوانه ...

    ولی همه بدانند که من معشوق خود را عاقلانه انتخاب کرده ام

    نظر شما چیست؟

  • ۲
  • نظرات [ ۳ ]
    • سجاد مقید
    • پنجشنبه ۲۷ آبان ۹۵

    سرفصل زندگی من

    آه مرغ سحر ، ای همدم من ...

    ای هم نفس لحظه ی دلتنگی من

    آواز بسی خواندم و جانم به لب آمد

    اما تو که دیدی خبری از شاهد دلدار نیامد ...

    عیب از خود من بود که صدایش نشنیدم ...

    از بس که به این گوش صدا های پلیدی بشنیدم

    ای دلبر من بگذار ببینم نفسی آن رخ ماهت ...

    شاید که پس از آن بشوم بنده ی راهت

    ای بار خدایا تو بدانی که این عبد گنه کار چه کرده ...

    تو خدایی ، تو ببخشا هر آن چیز که دیدی و هر آن کار که کرده

    شاید که به بخشایش تو پاک شود عبد گنه کار ...

    شاید که به بخشایش تو جلوه کند چهره ی دلدار

    س.منتظر ...

  • ۲۱
  • نظرات [ ۵۱ ]
    • سجاد مقید

    من حامی دین هستم

  • ۰
  • نظرات [ ۲ ]
    • سجاد مقید
    • چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵

    اولین طرح ختم دسته جمعی قرآن الماس سرخ

    سلامٌ علیکم

    دوستان قرآنی عزیزم دعوتید به یک ضیافت قرآنی. اگر مایل به شرکت هستید اینجا کلیک کنید.

    ثواب این ختم رو با نیت تقدیم به روح جمیع شهدای حرم و هدیه به آقا امام رضا(ع) بیشتر میکنیم.

    اتماس دعا

  • ۵
  • نظرات [ ۶ ]
    • سجاد مقید
    • چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵

    دکتر حسن عباسی : منشا تمام فسادها و بخور بخورها لیبرالیسم است ...

    کلیپ گزیده ای از سخنرانی پرشور استاد حسن عباسی در دانشگاه رازی کرمانشاه منشا تمام فسادها و بخور بخورها در دولت فعلی و دولت های پیشین، لیبرالیسم است. 1395/08/23 | کرمانشاه

  • ۱
  • نظرات [ ۰ ]
    • سجاد مقید
    • دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵

    پوستر | ترکیب ایمان و عشق

  • ۱
  • نظرات [ ۰ ]
    • سجاد مقید
    • دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵

    نگاه غرب به زن

    دنیای استکباریِ سرشار از جاهلیّت، در اشتباه است که خیال می‌کند ارزش و اعتبار زن به این است که خود را در چشم مردان آرایش کند تا چشمهای هرزه به او نگاه کنند و از او تمتّع گیرند و او را تحسین نمایند.
    رهبر انقلاب؛ ۷۱/۹/۲۵

  • ۱
  • نظرات [ ۰ ]
    • سجاد مقید
    • دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵

    اثر جدید علی فانی با عنوان «شوق حضور» درباره پیاده روی اربعین

    جهت پخش صوت یا فیلم در سایت یا وبلاگ خود کد زیر را copy و در محل مورد نظر خود paste کنید:

            <script src="http://rasekhoon.net/_js/rasekhoonplayer.min.js"></script>
            <script type="text/javascript">play('http://media.rasekhoon.net/006/Farsi/30/Fani_Ali/30_AliFani_ShogheHozor_(www.rasekhoon.net).mp3')</script>
      

    دریافت

  • ۰
  • نظرات [ ۲ ]
    • سجاد مقید
    • دوشنبه ۲۴ آبان ۹۵

    قطار خارج از ریل ...

    داشتم می گشتم که این پست رو تو هنر و ادبیات دیدم:

    فراموش نکن؛

    قطاری که از ریل خارج شده، ممکن است آزاد باشد؛

    ولی راه به جایی نخواهد برد ...!

     

    خیلیا همین طورن و از اون مسیر اصلی انسانیت و ... خارج میشن و فکر میکنن دیگه آزادن ولی تهش چیزی جز یه سنگ. بزرگ نیست که انتظار سر اون آدمارو میکشه

  • ۳
  • نظرات [ ۵ ]
    • سجاد مقید
    • جمعه ۲۱ آبان ۹۵

    از امروز آفتاب برجام روشن تر خواهد درخشید !؟...

    امروز آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد و اگر ایشان لطف کنند و برجام را پاره نکنند انشاء الله بعد از این شاهد رشد و شکوفایی های حاصل از آفتاب برجام خواهیم بودلبخندلبخندلبخندلبخندلبخند

    واقعا خوش به حالمون شد از امروز حاصل زحمات وزارت خارجه ی عزیز را خواهیم چشیدمتعجب. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.متعجب. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.متعجب. از کلید های چپ و راست جهت حرکت استفاده کنید.

  • ۰
  • نظرات [ ۲ ]
    • سجاد مقید
    • چهارشنبه ۱۹ آبان ۹۵

    موسیقی حلال و حرام از دیدگاه امام خامنه ای

    از وبلاگ مداحی

    ببینید؛ در مورد موسیقى دو حرف وجود دارد:
    یکى این که ببینیم اساساً مشخّصه‌هاى موسیقى حلال و حرام چیست و دیگر این که بیاییم در مصداق، مرزهایى را مشخّص کنیم تا به‌قول شما، جوانان بدانند که این یکى حرام و این یکى حلال است.
    البته این دومى کارآسانى نیست. کار دشوارى است که انسان از این اجراهاى موسیقى‌هاى گوناگون – موسیقى خارجى، موسیقى ایرانى هم با انواع و اقسامش؛ با کلام، بى‌کلام – بخواهد یکى‌یکى اینها را مشخّص کند؛ اما مشخّصه‌هاى کلّى‌اى دارد که آن‌را مى‌شود گفت. البته من هم در جاهایى به بعضى از اشخاصى که دست‌اندرکار بودند، آنچه را که مى‌توانستم و مى‌دانستم، گفته‌ام؛ حالا هم مختصرى براى شما عرض مى‌کنم.

    ببینید:

    موسیقى‌اى که انسان را به بیکارگى و ابتذال و بى‌حالى و واخوردگى از واقعیتهاى زندگى و امثال اینها بکشاند، موسیقىِ حلال نیست؛ موسیقىِ حرام است.

    موسیقى چنانچه انسان را از معنویت، از خدا و از ذکر غافل کند، حرام است.
    موسیقى‌اى که انسان را به گناه و شهوترانى تشویق کند، حرام است؛ از نظر اسلام این است.

    موسیقى اگر این خصوصیات مضر و موجب حرمت را نداشته باشد، البته آن‌ وقت حرام نیست. اینهایى را که من گفتم، بعضیش در موسیقى بى‌کلام و در سازهاست؛ بعضى هم حتّى در کلمات است. یعنى ممکن است فرضاً یک موسیقى ساده بى‌ضررى را اجرا کنند، لیکن شعرى که در این موسیقى خوانده مى‌شود، شعرِ گمراه کننده‌اى باشد؛ شعرِ تشویق کننده به بى‌بندوبارى، به ولنگارى، به شهوترانى، به غفلت و این‌طور چیزها باشد؛ آن وقت حرام مى‌شود. بنابراین، آن چیزى که شاخص حرمت و حلیّت در موسیقى است و نظر شریف امام هم در اواخر حیات مبارکشان – که آن نظریه را در باب موسیقى دادند – به همین مطلب بود، این است. موسیقى لهوى داریم. ممکن است موسیقى – به اصطلاح فقهى‌اش – موسیقى لهوى باشد. «لهو» یعنى غفلت، یعنى دور شدن از ذکر خدا، دور شدن از معنویت، دور شدن از واقعیتهاى زندگى، دور شدن از کار و تلاش و فرو غلتیدن در ابتذال و بى‌بندوبارى. این موسیقى مى‌شود حرام. اگر این با کیفیّت اجرا حاصل شود، اگر با کلام حاصل شود؛ فرقى نمى‌کند.

    آن موسیقى‌اى که منادیان دین و شرع همیشه در دوره‌هاى گذشته با آن مقابله مى‌کردند و مى‌گفتند حرام است، همان موسیقى سنّتى ایرانى خودمان است که به شکل حرامى در دربارهاى سلاطین، در نزد افراد بى‌بندوبار، در نزد افرادى که به شهوات تمایل داشتند و خوض در شهوات مى‌کردند، اجرا مى‌شده است

    شما مى‌گویید زبان بین‌المللى. آن موسیقى‌اى که به‌قول خود شما مرزها را درنوردیده و در جاهایى پخش شده، آیا لزوماً موسیقى خوبى است؟ صرف این که یک موسیقى از مرز فلان کشور خارج شد و توانست به مثلاً کشورهاى مختلف برود و یک عدّه طرفدار پیدا کند، مگر دلیل خوب بودن موسیقى است؟ نه؛ به هیچ وجه. ممکن است موسیقى‌اى باشد که به شهوترانى و تحرّکات و نشاطهاى شهوى جوانى تحریک مى‌کند؛ طبیعى است که یک مشت جوانى که غفلت زده هستند، از این موسیقى خوششان مى‌آید. هر جایى که در دنیا دستشان به این نوار بیفتد، از آن نوار استفاده مى‌کنند. این دلیل خوب بودن موسیقى نیست.

    من نمى‌توانم به‌طور مطلق بگویم که موسیقى اصیل ایرانى، موسیقى حلال است؛ نه، این طور نیست.
    بعضى خیال مى‌کنند که مرز موسیقى حلال و حرام، موسیقى سنّتى ایرانى و موسیقى غیرسنّتى است؛ نه، این‌طورى نیست.
    آن موسیقى‌اى که منادیان دین و شرع همیشه در دوره‌هاى گذشته با آن مقابله مى‌کردند و مى‌گفتند حرام است، همان موسیقى سنّتى ایرانى خودمان است که به شکل حرامى در دربارهاى سلاطین، در نزد افراد بى‌بندوبار، در نزد افرادى که به شهوات تمایل داشتند و خوض در شهوات مى‌کردند، اجرا مى‌شده است. این همان موسیقى حرام است.

    بنابراین، مرز موسیقى حرام و حلال، عبارت از ایرانى بودن، سنّتى بودن، قدیمى بودن، کلاسیک بودن، غربى بودن یا شرقى بودن نیست؛ مرز آن چیزى است که من عرض کردم. این ملاک را مى‌شود به‌دست شما بدهیم، اما این‌که آیا این نوار جزو کدامهاست، این را من نمى‌توانم مشخّص کنم.

    بنابراین، مرز موسیقى حرام و حلال، عبارت از ایرانى بودن، سنّتى بودن، قدیمى بودن، کلاسیک بودن، غربى بودن یا شرقى بودن نیست؛ مرز آن چیزى است که من عرض کردم. این ملاک را مى‌شود به‌دست شما بدهیم، اما این‌که آیا این نوار جزو کدامهاست، این را من نمى‌توانم مشخّص کنم.

    البته الان دستگاههایى هستند که ممیّزى مى‌کنند؛ اما من خیلى هم اطمینان ندارم که این ممیّزیها صددرصد درست باشد. گاهى مى‌آیند به ما مى‌گویند که یک نوار بسیار بد یا مبتذلى را به‌صورت مجاز پخش مى‌کنند؛ گاهى هم ممکن است عکس این اتّفاق بیفتد. من الان نمى‌دانم واقعاً این ممیّزیها چقدر از روى واقع‌بینى و ضابطه‌مندى انجام مى‌گیرد؛ اما آن چیزى که من مى‌توانم به شما به‌عنوان یک جوان خوب و به عنوان کسى که مثل فرزندان خودم هستید به‌عنوان نصیحت و نظر خودم بگویم، این‌است که عرض کردم.

    به نظرم مى‌رسد که موسیقى مى‌تواند گمراه کننده باشد، مى‌تواند انسان را به شهوات دچار کند، مى‌تواند انسان را غرق در ابتذال و فساد و پستى کند؛ مى‌تواند هم این نباشد و مى‌تواند عکس این باشد. مرز حلال و حرام این‌جاست. من امیدوارم که شما جوانان با این زادِ تقوا بتوانید وارد میدان شوید و تولیدهایى داشته باشید که به معناى حقیقى کلمه هم خصوصیات موسیقى خوب و بلیغ را داشته باشد و به معناى حقیقى تأثیرگذار مثبت باشد و حقیقتاً جوانان و روحها را به صفا و به معنویت و به حقیقت رهنمون کند.

  • ۰
  • نظرات [ ۱ ]
    • سجاد مقید
    • چهارشنبه ۱۹ آبان ۹۵

    تبعید آمریکا

    پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، کلیپ تصویری «تبعید آمریکا» را با استفاده از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در این‌باره منتشر کرد.

    با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

  • ۰
  • نظرات [ ۳ ]
    • سجاد مقید
    • پنجشنبه ۱۳ آبان ۹۵

    نماهنگ | عزیزترین‌ها

    گلچینی از دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی، که به‌مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران برگزار شده بود

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • سجاد مقید
    • پنجشنبه ۱۳ آبان ۹۵

    پیام آور صلح باشیم | چرا مرگ بر آمریکا؟

    واقعا چرا؟

  • ۰
  • نظرات [ ۰ ]
    • سجاد مقید
    • پنجشنبه ۱۳ آبان ۹۵
    سجاد مقید
    دانشجوی مهندسی در گذشته
    دانشجوی جامعه‌شناسی در آینده نزدیک:)
    دائما در حال یاد گرفتن ...

    وقتی «ادیان» برای خدمت به «انسان» آمدند، قرار شد نسبت به رنج‌های «انسان» بی‌تفاوت نباشیم